Wat jij wilt geloven

opweg4En nogmaals kom ik terug op het contact wat we kunnen hebben met onze overledenen. Geen fysiek contact bedoel ik. Nee, dat is helaas niet mogelijk, al zouden we dat ook graag willen. Maar ze zijn niet weg. Je kunt wel met ze praten. Gewoon hardop of als je dat liever doet in gedachten. Gedachten zijn energiegolven en deze kunnen zij, die over zijn gegaan, overnemen. De trilling van onze gedachten is misschien iets zwaarder dan de trilling van de gedachten van onze overledenen. Dat is de reden dat we ze niet altijd verstaan. Maar laat dat geen reden zijn om niet met je overleden dierbare te praten. Want zij kunnen jou wel horen. Dus houd niet op met praten. Probeer je trilling van je gedachten hoger te maken. Denk  aan iets liefdevols, of iets waar je dankbaar voor bent. En laat dat gevoel je lichaam instromen. Liefde en dankbaarheid hebben een lichte trilling, Als je voelt dat liefde en dankbaarheid door je heen stromen, zullen ook je gedachten lichter zijn en kun je ze misschien wel verstaan.

Maar ook als je het niet verstaat, laten ze soms op een andere manier weten dat ze er zijn.

Zoals vorige week toen ik jarig was. Gedachteloos stond ik onder de douche op de morgen van mijn verjaardag. Ik doe er nooit zoveel aan en het zou een werkdag worden, zoals elke andere dag. Tot dat in een seconde even de lamp aan en uit flitste. Ik wist  dat het een teken van mijn moeder was om mij te laten weten dat ze mijn verjaardag niet vergeten was. Dat ze op deze manier liet weten dat ze bij met was en me feliciteerde ook al hoorde ik haar woorden niet.

ik en moeder 3En nu zul je je misschien afvragen hoe ik dat zo zeker weet dat mijn moeder dit deed. Natuurlijk weet ik dat niet zeker Wat ik wel zeker weet, is, dat op het moment dat het licht even flitste, ik een glimlach op mijn gezicht kreeg. Me herinnerde dat mijn moeder vroeger had gezegd, dat ze als ze dood was met licht zou spelen, om te laten weten dat ze er was. Dat vanaf dat moment mijn jeugd aan mij voorbij ging, de keren dat mijn moeder wel fysiek op mijn verjaardag was geweest. Ik herinnerde me haar liefde, kaarten die ze stuurde, op verjaardagen en als we op vakantie gingen en weer terug kwamen. Het maakt voor mij niet uit of ik zeker wist dat het signaal van haar kwam. Ik was er blij mee, want daardoor gingen mijn gedachten naar haar en voelde ik haar aanwezigheid, voelde ik me gedragen door haar liefde. En dat is wat telt.

Dus denk nooit dat je gedachten je dierbare niet bereiken. Gedachten zijn energie en deze energie kan door de sluier heen.

Ik wens jullie veel gesprekken.

2 thoughts on “Wat jij wilt geloven

  1. Verbinden is lef hebben! 4 augustus 2015 / 11:03 pm

    Mooi 💜..ik vind het fijn om in gesprek te zijn met ze. Het voelt als verbinding op een andere manier en dat koester ik en maakt me tevens krachtig. Lieve groet Tamira

Geef een reactie

