Is dood echt dood?

OLYMPUS DIGITAL CAMERADe liefde van je leven, een dierbare naaste is dood, heengegaan, gestorven, is verdwenen. Tenminste dat denk je.  Je hersens vertellen je dat je dierbare weg is.

Maar ik vraag je niet te denken.    Denken brengt je naar de valse overtuiging dat je de geliefde overledene nooit meer zult zien of voelen. Denken bewijst je een slechte dienst. Ik weet dat het moeilijk is voor sommige en toch vraag ik het: Kom uit je hoofd en ga naar je hart.  Daar is waar je dierbare op je wacht. Daar is waar ze tot je spreken, soms fluisterend, dan weer met een schreeuw.   

“Ik leef! Ik ben hier! Ik heb nog nooit je zijde verlaten. Alstublieft, ik smeek je, denk niet dat. Ontmoet me in je hart, die de waarheid kent. ”

Je hoofd, je hersenen, je denken zal je proberen te vertellen dat het gevoel dat je hebt van de aanwezigheid van de overleden dierbare, dwaasheid is. Fijn, laat je hoofd je dat maar vertellen. Maar wees die dwaas dan ook. Luister naar je hart, doe wat nodig is om je denken stop te zetten. Het maakt niet uit wat anderen zeggen. Ze voelen niet wat je hart voelt. Zij weten niet wat je hart weet.  Jij en je  hart weten wat echt is, je geliefde dierbare is daar. Jij en je hart weten dat daar jullie liefde is  …… onsterfelijk. Jij en je hart weten dat dat daar jullie verbonden zijn…… voor eeuwig en altijd.

Energie gaat namelijk niet dood. De ziel gaat niet dood. De dood is niet het einde. De dood is een onderdeel van een levenscyclus. Vraag het je hart. Als je je hersenen tot rust kunt brengen en je durft te voelen met je hart, zal je weer samengevoegd voelen met degene, die je dacht verloren te hebben.  Geef het niet een tweede gedachte. Geef je hersenen niet de teugels,  geef de teugels aan je hart en weet dat jullie altijd verbonden zijn en blijven.

Geef een reactie

