Het zijn de kleine dingen…

 

geschenk

Dat kleine beetje zon waar je al weken lang op wacht
Die uitgestoken hand die je van hem niet had verwacht
Dat kleine bosje bloemen en precies op dat moment
Die onverwachte brief als je alleen of eenzaam bent

’t Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen

 

Die kinderstem die kleur geeft aan een saaie grijze dag
Dat onverwacht gesprek toen je het allemaal niet meer zag
’t Was even net als vroeger en je kreeg weer een ballon
Het geeft je leven kleur, er is ineens een beetje zon

 

’t Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen
’t Zijn de kleine dingen die het doen

 

We leven in het groot, we maken veel te veel misbaar
We praten wel, maar luisteren te zelden naar elkaar
We kijken naar één punt en veel te weinig om ons heen
We zien geen kleine dingen en dus blijven we alleen

Saskia & Serge – ’t Zijn de kleine dingen die het doen
Tekst en muziek: Hans Peters jr.
(1971)

DSC00539

Spontaan begon ik vandaag het refrein te zingen. Nou ben ik geen fan van Saskia & Serge, maar dit nummer raakt me wel. Telkens als ik de tekst hoor, besluit ook ik mijn leven te beteren. Zeker in deze tijd van het jaar, die door velen geassocieerd wordt met warmte en gezelligheid, maar die voor even zovelen een tijd is van eenzaamheid, en minder warm en gezellig. Dan zijn het de kleine dingen die het doen, de kleine dingen die een hart verwarmen, al is het maar voor even. Het hoeft niet veel te zijn. Een glimlach naar iemand op straat, een kaartje, een luisterend oor. Kijk om je heen,  laat de ander ervaren dat jij hem ziet. Dat alleen is al een wereld waard. Hier laat ik het vandaag bij.

DSC00396
Badtekening speciaal voor mij

 

Geef een reactie

