Hallo vanuit de hemel

regenboogHallo, ik ben hier in de hemel. Ik praat met je vanuit de hemel. Hallo,  ik ben het. Misschien kun je me niet zien of horen, maar ik weet zeker dat je mijn aanwezigheid voelt.

Verschrikt kijk ik om me heen.  Ik voel niet alleen haar aanwezigheid, maar ik hoor haar ook. De stem van mijn moeder klinkt achter me. Vreemd als je weet dat ze is overleden. Of toch ook weer niet want ze zegt dat ze vanuit de hemel contact opneemt.

Ik heb regelmatig soortelijke ervaringen. Niet alleen mijn moeder meldt zich af en toe, ook andere mensen die zijn overgegaan willen soms een boodschap overbrengen.

En ik weet dat ik niet de enige ben.  Spreken is niet de enige manier waarop overledenen contact met ons zoeken.  Ze geven ook andere tekens. Tekens van boven zijn vaak symbolisch, zoals het zien van een vlinder of regenboog, het vinden van munten. Deze symbolen zijn universeel. Veel mensen associëren deze symbolen met een boodschap van een overledene.

Zoals Rianne, die telkens als ze een oranje-zwarte vlinder ziet, ervan overtuigd is dat het haar vader is die de vlinder gezonden heeft, om haar te vertellen dat het goed met hem gaat. Om  haar te vertellen dat het goed is wat ze doet, en door het zien van de vlinder  weet ze weer dat hij altijd haar zal beschermen vanuit de andere kant.  Ze zegt dat het opvallend is, dat telkens als ze het even niet meer ziet zitten, een  vlinder op wat voor vlinder2manier in haar leven komt.  Vorige week nog, toen ze twijfelde of ze wel door moest gaan met haar studie, omdat ze het toch wel erg moeilijk vindt,   viel er opeens een oude ansichtkaart uit een boek, met een  vlinder erop.  “Het is niet altijd een levende vlinder” zegt Rianne, “ook op deze manier laat mijn vader weten dat hij er is.  Sommige vinden het onzin, maar ik geloof echt dat mijn vader me laat zien dat hij bij me is en dat geeft me kracht.” En inderdaad daar gaat het om. Rianne’s vader is overleden toen ze tien jaar oud was.

De regenboog heeft veel symbolische betekenissen. Een ieder mag dat zelf invullen. Maar het zien van een regenboog roert het hart van jong en oud. Een rechtstreekse verbinding met de andere zijde. Recentelijk ging ik mijn vriendin opzoeken, wiens man enkele weken tevoren was overleden. Heel de reis werd ik vergezeld door een regenboog. Een bijzondere ervaring.

Ja, vanuit de hemel, het universum, de andere kant van de sluier of hoe je het ook wil noemen,  doen ze best wel hun best om contact met ons op te nemen. Doordat ze de menselijke vorm hebben afgedaan,  hebben ze andere manieren als die wij gewoon zijn in het maken van contact.  Daarom vind ik het soms zo jammer dat mensen deze symbolen en signalen missen. Ik heb het geluk dat ik een duidelijke stem hoor, dat ze tegen me praten. Misschien geloof ik het enkel, maar ik kan mooie gesprekken voeren in ieder geval, ook al ben ik de enige die het hoort.

Anderen weten ook dat bepaalde signalen van de andere zijde komen.  Je hoeft het niet te bewijzen. Als je voor jezelf weet dat het zo is, is het goed. Geen verklaring, geen analyse, enkel ervaren wat er is.   Je hoeft geen discussie aan te gaan of het waar is of niet. Het enige wat telt, is dat jij gelooft dat het zo is. Het enige wat telt, is dat het jou troost en steun geeft.

4 thoughts on “Hallo vanuit de hemel

  1. Reinald 5 december 2014 / 4:39 pm

    Ik heb dromen gehad over mijn overleden moeder. Dat ze mij antwoorden gaf op vragen die ik had. Ik vond dat heel bevredigend en het heeft goed bij gedragen aan mijn rouwprocess

    • Anny 10 december 2014 / 11:21 pm

      Prachtig Reinald. Nu weet je ook dat ze nog met je in verbinding staat. En zal blijven. Dat geeft een fijn gevoel. En als iemand in je dromen verschijnt, betekent ook dat ze bij je is. Ik heb zelf ooit een hele bijzondere ervaring gehad, tijdens mijn ernstige ziekte proces. Heel mooi om zo de energie te voelen, die overleden is. In dit geval was het mijn vader.

  2. jan 1 juli 2015 / 5:42 pm

    2013 bein maart is mijn moeder overleden 3 maanden erna gebeurde er iets prachtig mijn verdriet werd weggenomen ik had een heleboel verdriet bij mij en toen heb ik ook nog visioenen gehad en ik ben spiritueel geworden en heel erg positief en ik heb een heleboel krachten bij mij
    en ik ben wat helderziende geworden en ik zeg maar zo als je zelf positief bent dan word alles om je heen ook positief en ik werk vanuit mijn eigen krachten en ik heb nog veel meer positieve dingen meegemaakt

Geef een reactie

